Baigiasi triukšmelį sukėles konkursas. Žinoma, tikėtis daug neverta, bet idėjų buvo. Man asmeniškai patiko šita - Jono Banio, berods - Lietuva - medaus šalis. Aišku, Lietuva visai ne medaus šalis - nes nemėgstam mes medaus (PAŽIŪRĖKIT, KIEK JO PRADUODAMA:), o ir lygintis su Kinijos gamintojais - nerealu nei per kur:) bet, argumentacija ir vystymas - įdomūs...
Lietuva - medaus šalis
Idėja: Išskirti (sukurti) aiškiai suvokiamą, konkretų ir patrauklų plačiajai visuomenei Lietuvos išskirtinumą, ir jo pagrindu išplėtoti galimą Lietuvos valstybės įvaizdžio formavimo strategiją. Išskirtinumas turėtų būti labai konkretus, aiškus, paprastam žmogui lengvai suvokiamas, pamatomas ir juntamas gyvenant ar trumpam lankantis Lietuvoje.
Kitų šalių pavyzdžiai - Prancūzija – vynas ir kvepalai
Šveicarija – šokoladas ir laikrodžiai
Italija – mada, dizainas
Ispanija – geras maistas, vynas, siesta ir korida
Norvegija – fiordai
Rusija – degtinė ir ikrai
Egiptas – senovės civilizacija
Vokietija – tvarka ir kokybė
Japonija – tradicijos ir naujausios technologijos
Idija – nušvitimas
Havajai – rojus žemėje
Lietuvos išskirtinumai - Lietuva neturi per amžius nusistovėjusių aiškiai suvoktų išskirtinumų. Kandidatų į juos yra labai daug, tačiau nė vienas iš jų nėra toks unikalus, kad galėtų tapti šalies įvaizdžio formavimo strategijos pagrindu.
Komunikacijoje iki šiol naudotos Lietuvos savybės – draugiški, svetingi žmonės, istorija, senamiesčiai, gamta, pajūris, kultūrų kryžkelė - negali pretenduoti į išškirtinumus, nes yra bendri daugeliui Rytų (ir ne tik) Europos valstybių.
Norint turėti pagrindą įvaizdžio formavimo strategijai, visada naudinga pasirinkti vieną patrauklią savybę, per kurią, išgryninus ir aplipdžius įvairiom teigiamom emocijom, galima sėkmingai formuoti aiškų, suprantamą ir paprastam žmogui suvokiamą šalies įvaizdį.
Nors Lietuva savo daugeliu „turistinių“ savybių yra panaši į kaimynes, į vieną iš jų iki šiol nebuvo atkreiptas tinkamas dėmesys – Lietuva, pagal savo plotą, turi neįprastai daug dirvonuojančių, nekultivuojamų, laukinėmis pievomis apaugusių laukų. Ir nors ši savybė savaime nėra labai patraukli, ji sudaro puikias sąlygas tarpti pozityvų įvaizdį turintiems gyvūnams - bitėms. Kurios, kaip žinoma, neša dar patrauklesnį įvaizdį turintį produktą – medų.
Būtent šį laukinių gėlių žiedais nusėtų Lietuvos pievų ir laukų produktą siūlome pasirinkti kaip šalies įvaizdžio formavimo pagrindą.
Pagrindas – MEDUS 1. Medaus savo įvaizdyje neišnaudoja ir jo savo nuosavybėn nėra perėmusi nė viena (kiek mums žinoma) pasaulio valstybė.
2. Medus yra vienas patraukliausių, skaniausių ir plačiausiai vartojamų maisto (konditerijos) produktų. Visos asociacijos su juo yra teigiamos. Jis yra saldus, aromatingas, sveikas, natūralus, ilgaamžis, suteikiantis jėgų, energijos, grožio, skatinantis medžaigų apykaitą, smegenų veiklą, gydantis nuo ligų ir t.t,. ir pan.
3. Lietuvoje medaus kopinėjimo tradicijos kyla iš neolito laikų (archeologiniai radiniai). Lietuvoje medaus tradicija yra gyva ir populiari.
4. Lietuvoje galima pamatyti didžiausią galybę medaus rūšių – laukų medus, gėlių medus, liepų medus, grikių medus, pievų medus, laukinis medus ir t.t. Lietuviškas medus būna įvairiausių konsistencijų ir spalvų – gelsvas, rausvas, baltas, raudonas ir netgi juodas.
5. Medus ir bitininkystė turėjo didelę įtaką Lietuvos kultūros ir kalbos raidai – Lietuvoje netgi geriausi draugai vadinami „bičiuliais“. Lietuva, beje, - vienintelė pasaulio valstybė, kurioje su medumi siejamas netgi vienas didžiausių mobilaus ryšio operatorių – BITĖ
Įvaizdis – MEDAUS ŠALIS
1. Medaus šalis – tai šalis, apie kurią vien pagalvoti saldu. Tai iškart sukuria teigiamą įspūdį apie šalį, apie jos žmones, nuteikia keliautoją atsipalaiduoti, pasmaguriauti, leisti sau daugiau, nei galėtų leisti namie.
Tai šalis, kurioje linksma, lengva, kurioje saulė šviečia net tada, kai dangų dengia debesys. Tai šalis, kurios žmonės - darbštūs kaip bitės, kur tvarka - tvirta kaip medaus korio struktūra, kur sprendimai priimami atsakingai kaip bičių pasiruošimas žiemai...
Tiesiog šalis, kurioje teka pieno upės medaus krantais. Emocines asociacijas galima plėtoti bet kuria kryptimi.
2. Iš Medaus šalies įvaizdžio išlošia ne tik medaus gamintojai. Šis įvaizdis galėtų sukurti konkurencinį pranašumą daugeliui šalies gamintojų ir (ypač) paslaugų tiekėjų:
Konditerijos pramonė – kepiniai, sausainiai, meduoliai (!!!), pyragai, kremai, saldainiai ir kitokie skanumynai – visuose juose medus – puikus ingredientas. Jeigu Danai gali didžiuotis savo sviestiniais sausainiais, lietuviai galėtų didžiuotis savo neprilygstamais meduoliais. Suvenyrų kūrybai erdvės – beribės.
Viešasis maitinimas – medus - ypač patrauklus ingredientas visose kulinarijos srityse – medumi aptepta antis, meduje karamelizuoti vaisiai ir mėsos kepiniai, medaus marinatai, padažai, užpilai ir netgi sriubos – viskas, kas į Lietuvos restoranus galėtų pritraukti net didžiausius Europos smagurius.
Pieno pramonė – Pienas, pyragas ir medus – geriausi smagurių draugai. O kur dar jogurtai su medumi, varškės kremai, medaus-grietinėlės užpilai, pieniški medaus kokteiliai... Tie, kas yra matę, kokiu sodriu auksu spindi meduje mirkytas lietuviškas varškės sūris, supras, kad pasitelkę medų, lietuviai gali mesti iššūkį bet kuriai sūrių valstybei.
Turizmas ir grožio pramonė – daugelis Lietuvos sanatorijų medaus terapiją taiko jau dabar. Masažai su medumi, medaus vonios, medaus kaukės, kremai – galėtų tapti Lietuvos reabilitacijos įstaigų ir kosmetikos pramonės konkurenciniu pranašumu. Bičių pikio ir kitų medaus produktų naudojimas grožio pramonėje – senas kaip ir ji pati. O kur kitur geriau jaunavedžiams praleisti savo medaus mėnesį, nei medaus šalyje?
Mūsų atvykstančio turizmo organizatoriai tikrai nepraleistų progos pateikti tokiems turistams visą spektrą patraukliausių pramogų.
Farmacijos pramonė – karštas pienas su medumi – ne vienintelis nuo seno pripažintas vaistas.
Framacijos pramonėje, o ypač maisto papildams naudojamas ne tik medus, bet ir bičių pikis, „bičių pienas“, presuotos žiedadulkės ir įvairūs kiti medaus bei bičių produktai.
Alkoholio pramonė – nepaslaptis, kad dažnas turistas iš svečios šalies savo draugams skuba atvežti ypatingą tos šalies alkoholinį gėrimą. Ir nenuostabu, kad vienas populiariausių tokių lietuviškų suvenyrų – medaus balzamas „Suktinis“ - yra gaminamas būtent iš medaus.
Midaus (medaus vyno ir medaus degtinės) gamybos tradicijos Lietuvoje siekia neatmenamus laikus, midus apdainuotas liaudies dainose ir aprašytas senuosiuose raštuose. Dar ir šiandien midaus lietuviai gamina visokio – nuo lengvų kokteilių iki atominio, 75o stiprumo „Žalgirio”. Nedaug kam žinoma, kad lietuviškas midus buvo tiekiamas ir ant Didžiosios Britanijos karališkojo stalo.
Taip pat nereikia pamiršti populiarių degtinės su medumi ir pipirais užpilų, įvairių unikalių medaus alaus rūšių, kuriomis savo pirkėjus jau dabar gundo ne vienas Lietuvos restoranas ir kai kurie alaus gamintojai.
Pramogos – Nors ir ne visais projektais galime pagrįstai didžiuotis, reikia pripažinti, jog kažkada Lietuvos sukurtas šou „Gintarinė ledi“ (kovos medaus ringe) tapo geriausiai pasaulyje parduodamu lietuvišku TV projektu. Nereiktų pamiršti teminių pramogų parkų, kuriais galbūt susidomėtų didžiausio ir populiariausio medaus gerbėjo Mikės Pūkuotuko kūrėjai.
Ir jei Paryžius gali turėti savo Disneylanda, kodėl Vilnius negalėtų tapti Honeyland‘o miestu? O kur dar muziejai po atviru dangumi, kaimo turizmas bei neliestos Lietuvos gamtos romantika?
Netiesioginis pritaikymas – Medaus išnaudojimas Lietuvos įvaizdyje gali padėti sukurti papildomą emocinį konkurencinį pranašumą ir statybos (korio struktūra, bičių darbštumas), naujųjų technologijų (korinis ryšys, bičių navigacijos sistemos ypatybės, bendruomenės struktūriniai, biocheminiai ryšiai, nanotechnologijų išnaudojimas), verslo vadybos, tekstilės (atitinkami raštai ir ornamentai), galanterijos, netgi medžio apdirbimo įmonėms. Sąrašas – negalutinis.
Grafika ir vaizdas - Pasirinkus aiškų ir konkretų pagrindą įvaizdžio formavimui, iškart sumažėja problemų renkantis šalies logotipą. Užduotis sukurti logotipą „medaus šaliai“ – aiškiai suprantama ir įkandama bet kuriam Lietuvos, ir užsienio dizaineriui. O su medumi susiję vaizdiniai visada puikiai atrodo – turėdami klasikinį ornamentinį pagrindą jie leidžia eksperimentuoti formomis, spalvomis bei kompoziciniais sprendimais. Beje, dabar oficialiu pripažintas geometrinis logotipas gali gana lengvai evolicionuoti, įgaudamas „saldesnių“ bruožų.
Tekstai - Estijos sprendimas savo įvaizdžio formavimo kampanijoje žodį „Estonia“ pakeisti į EAST-ONIA sukėlė daug prieštaringų vertinimų, bet tikrai neliko nepastebėtas. Ieškodama linksmesnių ir išskirtinesnių komunikacinių sprendimų, Lietuva „medaus šalies“ įvaizdį galėtų žaismingai išnaudoti, griozdišką ir sunkiai ištariamą raidžių rinkinį LITHUANIA pakeisdama į išdaigiškai saldų LITUHANIA (tariama kaip „honey“ – liet. medus, o taip pat - brangioji).
Ir jeigu kam nors iki šiol vis nepavykdavo prisiminti to sudėtingo mažos šalies pavadinimo, tai Medaus šalies vardą visi prisimins tikrai paprastai.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą