2010 m. lapkričio 8 d., pirmadienis

Aleksoto funikulierius bus restauruojamas?

Šiandien  Kaune pradedami priešprojektiniai geologiniai Aleksoto funikulieriaus trasos renovacijos tyrimai.
Anot „Autrolio“ (kuriam ir priklauso šis unikalus objektas) generalinio direktoriaus Mindaugo Lego, trasa atlaisvinta šeštadienį, nuo bėgių nukėlus ir į įmonės garažą laikinai saugoti patalpinus abu funikulieriaus vagonėlius. Į savo įprastinę vietą jie, planuojama, sugrįš ateinančią vasarą. „Per tuos tyrimus bus mėginama išsiaiškinti grunto kokybę bei kiek jai realiai kenkia po žeme tekantis šaltinis. Nes iki šiol dėl jo susidarius pavojingoms ertmėms, funikulieriaus eksploatacija tapo nesaugi ir gresianti žmonių gyvybėms. Todėl būtina geriau sutvirtinti gruntą, atnaujinti funikulieriaus bėgių konstrukcijas“, - aiškino M. Legas.
„Autrolio“ vadovo teigimu, reali funikulieriaus renovacijos kaina paaiškės tik parengus techninį projektą, maždaug po mėnesio. O kitų metų gale tikimasi turėti ir su paveldosaugininkais suderintą funikulieriaus tarnybinių statinių renovacijos projektą bei vėliau pradėti ir jų atnaujinimo darbus.

Aleksoto funikulierius - unikalus technikos ir istorijos paveldo objektas, vienas seniausių veikiančių keltuvų Europoje. Jis pastatytas XX a. 4-ajame dešimtmetyje, veikti pradėjo 1935 metais, siekiant palengvinti Aleksoto, kur įkurdintas aerodromas, susisiekimą su Kauno miesto centru. Funikulieriaus įranga pagaminta keltuvų įrengimu garsėjusioje Šveicarijos bendrovėje „Theodor Bell & Cie. Ag Kriens“. Aleksoto keltuvo statyba kainavo apie 200 000 litų: pusė sumokėta už žemės darbus, kita pusė - užsienio firmoms už sumontuotą įrangą.



Kaune veikia dar vienas funikulierius - Žaliakalnio, prieš keliolika metų miesto savivaldybės privatizuotas ir dabar priklausantis privačiai „Kauno liftų“ bendrovei. Įsigijusi šį pelno neduodantį įrenginį iš juo nesirūpinusio ankstesnio savininko, „Kauno liftų“ įmonė jį restauravo savo lėšomis ir toliau eksploatuoja. Tiesa, praradimų čia tikrai yra - atsisakyta palydovų, sumoderininta durų valdymo sistema, vagonėlių išorė nebeatitinka jų pradinės išvaizdos, bet geriau taip nei niekaip:) O savivaldybė atleido įmonę nuo mokesčių už funikulieriaus užimamą sklypą. Nu ir ką?:)

Komentarų nėra: